Thursday, January 10, 2008

1.4.2.9

Again. It's new year.

1 Muharram 1429.

To think that Muhammad s.a.w walked all the way from Makkah to Madinah. I've asked those who went to perform their Haji or Umrah (cough.. Fariz.. cough..) and they say that Makkah to Madinah is like from Johor to Perlis, and I go O,o ---> O.O ----> T.T . Can't imagine our great prophet walked all the way, on a desert filled with hot sands and sharp-edged stones. May Allah grant him the eternal peace that he deserved. Without his sacrifices, we would never have known Islam.

Now I am assigned to a new project. The 3-S project. It stands for 'Sales', 'Service', and 'Spare parts'. And to think that the CRMS project is still running. Nahh it's ok, it's my job, aye? Need to put full attention to it, else won't have enough money to buy meself a Playstation 3 hahah :p

My back is killing me. Which I understand why. I barely have enough time for myself, always on the move. Ahad keje. No time for rest. The only reason for me to be home is for my slumber. Kesian pulak kat Mummy. Abeh nak buat macam mana. Kadang2 sibuk gile. Kadang2 orang mintak tolong, takkan kite nak biar orang kan? Tapi yang paling aku menyampah adalah bila orang tak paham bahasa. Nak rehat pon takleh haha.. So what did I do? Ignore them! Sorrylah kalau ade sape2 yang terasa. Bukan sengaja ignore, bukan taknak kawan dah, tapi nak buat macam mana. Jaga diri sendiri wajib maaa... Time2 gini teringat ayat Encik Ismail, old, old friend of mine.. "Enjoy sama2, Keje aku sorang ngadap.." :p

Although I'm running a busy life, I manage to squeeze in some time for my dear console haha. Still into Final Fantasy X, though. And yeah I also squeeze some time for some guitar licks. Bile tah nak jam lagi.

Oh, and I'm working today, 10 January 2008 @ 1 Muharram 1429. See. Still not having a rest at home. Takpelah, cari duit maaaa.. nak beli PS3, nak beli XboX 360. Nak beli macam2, sume pakai duit. Money makes the world go round aye? People judge you not by how good your heart is, but how full your wallet is hehehe..

So yeah... Azam tahun baru adalah untuk menjadi orang yang berduit, berharta, berwang, berpangkat, berjawatan, dan segala yang seantero dengan die. Mengejar harta dunia hahaha..

Semalam dia ada kat rumah aku. Datang nak ambik barang. What the fuck is she doing in my home. Dulu masa bercinta taknak datang mase mak aku ade, sekarang sibuk datang amik barang without letting me know. Bile aku nampak dia, aku rase macam nak sepak pon ade, rase macam nak lempang pon ade. Tapi se-keymark2 dia pon, dia penah tolong aku suatu ketika dahulu. Cume perangai je cam haram, pentingkan diri sendiri. Sendiri aje nak betul. Sanggup buat apa sahaja untuk cover supaya kesalahan tak diletakkan di atas bahu dia. Lepas tuh bile dah terbukti salah, tak reti langsung nak amik hati orang. Pentingkan diri sendiri. Selfish bitch. Bile aku pk balik, memang rasa nak maki aje. Tak guna ada harta, ada rupa, ada pelajaran, tapi perangai macam pukimak haram jadah. I don't believe that I actually used to love her. Nasib baik dia tak jadi bini aku *agaknye*, kalau tak mampos aku kene ikut cakap dia je.

Well, terlepas pulak kemarahan kat sini... Happy New Year kawan2. Semoga dirahmati Allah sentiasa. God Bless You All, my brothers in arms...